Përfaqësuesit e universiteteve britanike po bëjnë thirrje për një qasje të qëndrueshme nga qeveria e Westminsterit ndaj studentëve ndërkombëtarë, pasi e ardhmja pas diplomimit vijon të mbetet në rrezik.
Muajt e ardhshëm, ministrat pritet të hartojnë një plan për emigracionin, ku mund të përfshihen edhe ndryshime për vizën e punës pas studimeve në Mbretërinë e Bashkuar, e cila aktualisht u lejon studentëve të huaj të qëndrojnë dhe të punojnë në vend për dy vjet pas diplomimit.
Kjo strategji e përdorur që prej 2021-shit, mendohej të ishte pjesërisht përgjegjëse për rritjen e rekrutimit të studentëve ndërkombëtarë, por ajo nuk ka qenë plotësisht funksionale për shkak se shumica e studentëve janë ndaluar të tërheqin persona nën varësi.
Përfaqësuesit e universiteteve kanë kritikuar gjithashtu politikat që do të kufizonin numrin e të diplomuarve, që kanë të drejtë të qëndrojnë në vend sipas vizës, duke imponuar pragje minimale të pagave ose kushte të ngjashme.
Ndërsa një raport nga Financial Times sugjeron se Departamenti i Arsimit po i kundërshtonte këto propozime, qeveria ka bërë thirrje të përsëritura për stabilitet.
"Gjëja e fundit që i duhet kujtdo në këtë moment është një plagë e shkaktuar vetë, e cila është pikërisht ajo që do të sillte ndërhyrjen në rrugën e diplomimit", tha Alex Proudfoot, drejtor ekzekutiv i Arsimit të Lartë të Pavarur.
"Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar duhet të bëjë gjithçka që mundet tani për të projektuar një aurë qetësie, stabiliteti dhe racionale të interesit tonë kombëtar, që absolutisht përfshin ruajtjen e pjesës sonë të tregut të studentëve ndërkombëtarë."
Diana Beech, drejtoreshë e Institutit Finsbury në City St George's, Universiteti i Londrës, beson se javët në vijim mund të jenë kohë kritike për të ardhmen e arsimit ndërkombëtar në Mbretërinë e Bashkuar.
“Pavarësisht se Thesari i Mbretërisë së Bashkuar synon qartë rritjen, fitimet e konsiderueshme ekonomike që sjellin studentët e huaj, mund të mos jenë të mjaftueshme për të mbrojtur eksportet ndërkombëtare të arsimit të Mbretërisë së Bashkuar nga ndryshimet e mëtejshme regresive në kushtet e vizave studentore”, tha Beech.
“Kjo ndodh sepse Ministria e Brendshme po kërkon gjithashtu të provojë se mund të arrijë misionin e saj për të ulur emigracionin dhe, me ndalimin e vitit të kaluar të vizave për personat nën varësi dhe rritjen e tarifave të vizave që kanë rezultuar kaq të suksesshme në uljen e numrit, kufizime të mëtejshme mbeten për t'u zgjedhur.”
Një zëdhënës i qeverisë mohoi çdo përçarje midis Ministrisë së Brendshme dhe Departamentit të Arsimit, duke thënë se të dy departamentet “po punon ngushtësisht për të ndjekur një qasje të bazuar në prova, duke lidhur politikën e migracionit me arsimin dhe aftësitë, në mënyrë që emigracioni të mos përdoret më në kurriz të talenteve vendase”.
“Ne gjithmonë do t'i mirëpresim studentët ndërkombëtarë si një pjesë kyçe e sistemit tonë të arsimit të lartë të klasit botëror”, shtoi zëdhënësi.
Beech parashikoi se Sekretarja e Shtetit, Yvette Cooper, ka të ngjarë të sjellë “fitore të shpejta”. “Ka mbështetjen e strategëve politikë në selinë e Partisë Laburiste që kërkojnë të fitojnë terren mbi popullaritetin në rritje të partisë anti-emigracion Reform UK të Nigel Farage, veçanërisht në prag të zgjedhjeve lokale dhe për kryetar bashkie në Angli”, tha ajo.
Për universitetet që tashmë janë dëmtuar financiarisht nga ndalimi i shumicës së vizave për personat në varësi të studentëve, që hyri në fuqi nën qeverinë e mëparshme, mbrojtja e vizave të diplomimit është parësor.
“Çdo sinjal nga qeveria që vë në pikëpyetje të ardhmen e kësaj rruge, ose tregon kufizime, ka të ngjarë t’i dekurajojë studentët e ardhshëm nga aplikimi në Mbretërinë e Bashkuar”, tha Hollie Chandler, drejtoreshë e politikave në Russell Group.
Ajo tha se kjo do të kishte “pasoja të rëndësishme financiare” për sektorin. Kjo problematikë vjen në kohën kur shumë universitete njoftojnë shkurtime të vendeve të punës në shkallë të gjerë për t’u përballur me deficitet buxhetore, me rënien e numrit të studentëve ndërkombëtarë që shton problemet e tyre financiare./Times Higher Education