Pikturat e artistit danez Vilhelm Hammershoi kishin një figurë të përsëritur: një grua misterioze me shpinën e kthyer. Këtu, përmes letrave dhe fotove, zbulohet historia e saj prekëse, e mbushur me trishtim.
Në pikturën e tij të vitit 1901 Brendshme në Strandgade, rrezet e diellit në dysheme, artisti danez Vilhelm Hammershøi përshkruan një dritare të gjatë, një derë të bardhë anash dhe një grua në një tryezë. Ne nuk mund ta shohim plotësisht fytyrën e saj, apo çfarë po bën, por ajo nuk është protagonistja e pikturës. Ky rol është i rezervuar për dritën: dielli i argjendtë skandinav që rrjedh nëpër dhomën e heshtur për të hedhur një model në dysheme.
SMK Open Vilhelm Hammershøi ishte i mbushur me dhomat e shtëpisë së tij plot dritë – dhe Ida u dha përshkrimeve të tyre një prani jetike njerëzore (Kredia: SMK Open) SMK Open
Vilhelm Hammershøi ishte i mbushur me dhomat e shtëpisë së tij plot dritë – dhe Ida u dha përshkrimeve të tyre një prani njerëzore jetësore.
Është magjepsëse të shohësh sesi Hammershøi (1864-1916) i mori këto gjëra të zakonshme dhe i ktheu në art modern. Pikturat e tij, të cilat kërcasin me një atmosferë të paharrueshme, të botës tjetër, parafytyrojnë punën e Edward Hopper dhe Andrew Wyeth në Amerikën e mesit të shekullit dhe lëvizjen e Minimalizmit të viteve 1960.
Shumë piktura shfaqin shtëpinë e tij në lagjen e vjetër tregtare të Kopenhagës. Hammershøi ishte i rrethuar me muret e tij blu-gri, veshjet e modës së vjetër dhe mënyrën se si hapeshin dyert e tij në një dhomë të mbushur me dritë pas tjetrës. Aq me mjeshtëri i kapi këto, sa imagjinon se mund të nuhasësh lustrin që i ka bërë tavolinës të shkëlqejë, ose të dëgjosh frymëmarrjen e butë të gruas.
Ajo quhej Ida Ilsted dhe ishte gruaja e Hammershøit – ata u martuan në vitin 1891, kur ai ishte 27 vjeç dhe ajo 22. Ajo shfaqet në rreth 100 nga pikturat e tij, ulur ose në këmbë me fustanin e saj të zi me llambë, dhe mendimet e saj gjetkë. Më shpesh sesa jo, ajo e ka kthyer shpinën, duke prishur çdo shpresë për një lidhje psikologjike, apo të dhëna për gjendjen e saj emocionale. Megjithatë, dëshira për të spekuluar është instinktive dhe dërrmuese.
"Skenat magjepsëse në pikturat e Idës japin një përshtypje fillestare që ne po shohim në botën e tyre intime," thotë Dr Felix Krämer, një ekspert kryesor i artistit dhe kurator i Vilhelm Hammershøi. Heshtja në hapësirën e re të Hauser & Wirth në Bazel, "megjithatë në inspektimin e mëtejshëm tregohen pak detaje personale, dhe për këtë arsye pikturat mbeten fuqimisht të panjohura dhe të hapura për lexime të shumta".