Arte

Çfarë do të thotë të duash dikë?

Shkruar nga Liberale
Çfarë do të thotë të duash dikë?

          Felipe Pereira

  1. Dëshira për t'u kujdesur dhe për të qenë me dikë

Një gjë e natyrshme për të thënë është se të duash dikë është të dëshirosh të kujdesesh dhe të jesh me të.

Megjithatë, dëshira për t'u kujdesur dhe për të qenë me dikë nuk duket e nevojshme për ta dashuruar atë. Është e mundur të duash një gjysh të çuditshëm ose një prind të dhunshëm, edhe nëse nuk dëshiron të jesh në shoqërinë e tyre, duke u kujdesur për ta.

Dëshira për t'u kujdesur dhe për të qenë me dikë nuk duket e mjaftueshme as për ta dashuruar atë. Supozoni se jeni dëshmitar i lëndimit të dikujt në një aksident. Ju mund të zhvilloni dëshirën për t'u kujdesur dhe për të qenë me të huajin e lënduar nga dashamirësia ose detyra morale. Por kjo nuk do të thotë që ju e doni të huajin.

  1. Marrja e mirëqenies së dikujt si tuajën

Një ide tjetër është se të duash dikë është thjesht të marrësh mirëqenien e tij si pjesë ose një zgjatim të mirëqenies tënde. Sipas këtij këndvështrimi, të duash dikë përfshin të mos gjesh dallim midis asaj që është në interesin tënd dhe asaj që është në interesin e tyre – të zbulosh se t'i sjellësh dobi një tjetri është njëlloj si tja sjellësh vetes tënde atë dobi, dhe t'i dëmtosh të tjerët do të thotë dëmtosh veten.

Një avantazh i këtij tregimi është se na ndihmon të kuptojmë se si priremi të flasim për të dashurit tanë. Shpesh dëgjojmë njerëz të thonë gjëra të tilla si: "Nëse po ngatërrohesh me dikë që dua, po ngatërrohesh me mua!" dhe "Kur vdiq i dashuri im, unë humba një pjesë të vetes."

Megjithatë, është e arsyeshme të pyesim veten nëse kjo llogari po e merr fjalë për fjalë atë që njerëzit duan të thonë në mënyrë metaforike. Gjithashtu, kjo pikëpamje duket se eliminon mundësinë e vetëflijimit të vërtetë për të dashurit tanë. Si mund të bëjmë sakrifica për të dashurit tanë, nëse promovimi i interesave të tyre është vetëm një mënyrë tjetër për të promovuar interesat tona?

  1. Të qenit i prirur për t'u prekur nga dikush

Një version më i dobët, dhe ndoshta më i besueshëm, i kësaj ideje është se të duash dikë do të thotë thjesht të jesh i prirur të prekesh nga ndryshimet në mirëqenien e tij. Në këtë këndvështrim, mirëqenia e një personi të dashur mund të ndikojë në mënyrë shkakësore tek ju: p.sh, nëse do të ishe dëshmitar i vuajtjes së një personi të dashur, kjo do t'ju bënte të vuani edhe ju.

Megjithatë, shumica prej nesh do të ndiheshin keq nëse do të ishim dëshmitarë të vuajtjes së njerëzve të panjohur. Dikush mund të argumentojë, si përgjigje, se megjithëse do të ndiheshim keq duke parë një të huaj duke vuajtur, nuk do të ndiheshim aq keq sa kjo të llogaritet si "dashuri" ndaj tij. Por kjo përgjigje ngre pyetjen se sa vuajtje do të mjaftonte për dashurinë. A ka një përgjigje të mirë për këtë pyetje? Ndoshta jo.

  1. Të vlerësosh dikë

Një propozim tjetër është që të duash dikë është thjesht ta vlerësosh shumë atë.

Por si kështu? Shefi juaj mund t'ju vlerësojë shumë si punonjës; por kjo nuk do të thotë se ata ju duan. Pra, nëse kjo llogari do të dalë nga terreni, duhet të na tregojë më shumë se çfarë e bën dashurinë një mënyrë të veçantë për të vlerësuar dikë.

4.1. Të vlerësosh dikë për cilësi (të caktuara)

Dikush mund të thotë se të duash dikë përfshin vlerësimin e tyre për shfaqjen e cilësive nga një listë më e ngushtë - një listë që nuk përfshin cilësi si "të jesh një punonjës i shkëlqyer", por që përfshin cilësi si "të jesh simpatik", "të jesh i zgjuar". “Të jesh i guximshëm” e kështu me radhë.

Megjithatë, kjo pikëpamje ka implikime kundërintuitive. Kjo nënkupton, p.sh, që nëse do të hasnit disi një klon të përsosur të një prej njerëzve tuaj të dashur, përveç pak më simpatik, mendjemprehtë dhe më të guximshëm, atëherë do të kishit një arsye për ta ndërruar dashurinë tuaj në klon. Por kjo mund të jetë shumë e paqëndrueshme; duket e papajtueshme me angazhimin e thellë personal që kemi me të dashurit tanë.

4.2. Të vlerësosh dikë si person

Disa besojnë se çdo person meriton të dashurohet thjesht sepse është një person. Në këtë pikëpamje, të duash dikë do të thotë të vlerësosh plotësisht vlerën e personalitetit të tij.

Megjithatë, të pretendosh se e do dikë "sepse ai është një person" tingëllon e sforcuar në rastin më të mirë. Për më tepër, ky propozim duket se ngatërron dashurinë me respektin – nuk duhet të duam dikë që të vlerësojmë vlerën e tij si person; do të mjaftonte respektimi i tyre.

4.3. Të vlerësosh dikë për lidhjen me ty

Një propozim tjetër është që të duash dikë përfshin vlerësimin e tyre për lidhjen me ty në një mënyrë të veçantë – për të qenë, p.sh, nëna, vajza, motra, shoqja, partneri, etj.

Por, nëse të duash dikë do të thotë ta vlerësosh atë sepse ai është i lidhur me ty në një mënyrë të veçantë, atëherë duhet të jetë e pamundur të duash dikë që nuk është i lidhur me ty në ndonjë mënyrë të veçantë. E megjithatë, duket e mundur të duash dikë – dikë që nuk është (dhe nuk dëshiron të jetë) miku, i afërmi ose partneri yt romantik.

4.4. Të vlerësosh dikë duke i dhënë vlerë

Së fundi, dikush mund të argumentojë se ne nuk i vlerësojmë të dashurit tanë, sepse ne njohim mënyrën në të cilën ata janë të vlefshëm përpara dashurisë tonë për ta. Përkundrazi, ne i vlerësojmë ata sepse dashuria jonë i bën ata të vlefshëm për ne. Me fjalë të tjera, sugjerimi është se të duash dikë është thjesht t'i japësh ose t'i projektosh vlerë.

Por, nëse të dashurit tanë kanë vlerë për ne, sepse ne i duam ata, atëherë nuk mund të apelojmë në vlerën e dikujt për të justifikuar dashurinë ndaj tyre. Kjo do të thotë se pyetja, "Pse jam i denjë për dashuri?" nuk ka përgjigje-disa nuk ndihen rehat me këtë nënkuptim. As nuk mund t'i apelojmë faktit që dikush është një maniak gjenocidal si një justifikim për të mos i dashuruar ata-dhe kjo duket qartësisht e rreme.

  1. Përfundim

Nëse asnjë nga këto pikëpamje nuk është e kënaqshme, kjo mund të jetë një arsye për të hedhur poshtë supozimin se ka diçka në të gjitha rastet e dashurisë që është e përbashkët. Ndoshta dashuria është e papërcaktueshme. Shumë gjëra janë të vështira (ose të pamundura) për t'u përcaktuar, dhe kjo nuk do të thotë se ato nuk janë reale ose të rëndësishme. Kështu që ne do të vazhdojmë të duam, edhe nëse nuk e dimë saktësisht se çfarë po bëjmë apo si ta përkufizojmë atë./ Përshtati Liberale.al

A duhet të mbajë Berisha, si kryetari i opozitës, përgjegjësinë kryesore për humbjen në zgjedhjet parlamentare të 15 majit 2025?

  • Po!
  • Jo!
Powered by the Tomorrow.io Weather API
SHQIPENGLISH