Annaleigh Curtis
Në diskutimet akademike dhe joakademike të feminizmit, ndonjëherë ka mungesë vlerësimi për diversitetin midis pozicioneve feministe. Dy persona mund të quhen feministë ndërkohë që nuk pajtohen për një sërë çështjesh teorike dhe praktike, si natyra e shtypjes, puna seksuale ose aborti. Në këtë dhe në esenë tjetër, unë parashtroj dy qasje të përgjithshme feministe ndaj shtypjes seksiste: qasja e ngjashmërisë dhe qasja e ndryshimit. Kjo ese e parë fokusohet në qasjen e ngjashmërisë.
Ka shumë mënyra për të ndarë fijet e mendimit, veçanërisht kur ato kanë lindur organikisht nga një lëvizje politike. Ajo që quhet qasja e ngjashmërisë këtu ndan ngjashmëri me atë që diku tjetër quhet feminizëm humanist ose liberal. Ideja bazë është se njerëzit duhet të trajtohen në mënyrë të barabartë, pavarësisht nga karakteristikat e tyre fizike apo sociale. Strategjia e përgjithshme argumentuese është kjo:
Premisa 1: Nëse A dhe B janë të njëjta në aspektet përkatëse, atëherë A dhe B duhet të trajtohen njësoj.
Premisa 2: Gratë dhe burrat janë të njëjtë në aspektet përkatëse.
Përfundim: Gratë dhe burrat duhet të trajtohen njësoj.
Ky argument duket bindës në shikim të parë. Nëse dy gjëra janë të njëjta në çfarëdo mënyre që kanë vërtet rëndësi, do të ishte joracionale t'i trajtonim ato ndryshe. Për shembull, nëse dy kandidatë për punë janë të kualifikuar në mënyrë të barabartë për një punë, do të ishte e padrejtë të punësohej një vetëm sepse është burrë. Kjo lloj intuite drejton qasjen e ngjashmërisë. Vini re se kjo qasje nuk duhet të thotë se burrat dhe gratë janë saktësisht të njëjtë. Mbrojtësi i kësaj qasjeje mund të pranojë se ka dallime të natyrshme ose të socializuara, thjesht jo për sa i përket asaj që ka vërtet rëndësi. Megjithatë, njerëzit mund të mos pajtohen për atë që ka vërtet rëndësi: dinjiteti njerëzor, intelekti, shpirti, disa kapacitete, çfarëdo qoftë ai.
Një filozof i njohur që mund të quhet mbrojtës i qasjes së njëjtësisë është John Stuart Mill, më i njohur për shkrimet e tij mbi temat e etikës dhe filozofisë politike. Mill shkroi se një gjë që duket se dallon të shkuarën dhe të tashmen është heqja e llojeve të ndryshme të diskriminimit:
“Qeniet njerëzore nuk lindin më në vendin e tyre në jetë dhe të lidhur me zinxhirë nga një lidhje e paepur me vendin ku kanë lindur, por janë të lirë të përdorin aftësitë e tyre dhe shanse të tilla të favorshme si oferta, për të arritur fatin të cilat mund t'u duken më të dëshirueshmet.”
Për Millin, dallimet domethënëse midis individëve nuk mund të bëheshin bazuar në lidhje të parëndësishme si raca, seksi ose klasa.
Premisa 2: Gratë dhe burrat janë të njëjtë në aspektet përkatëse.
Përfundim: Gratë dhe burrat duhet të trajtohen njësoj.
Për Millin, dallimet domethënëse midis individëve nuk mund të bëheshin bazuar në lidhje të parëndësishme si raca, seksi ose klasa.
Një filozof i njohur që mund të quhet mbrojtës i qasjes së njëjtësisë është John Stuart Mill, më i njohur për shkrimet e tij mbi temat e etikës dhe filozofisë politike. Mill shkroi se një gjë që duket se dallon të shkuarën dhe të tashmen është heqja e llojeve të ndryshme të diskriminimit:
Për Millin, dallimet domethënëse midis individëve nuk mund të bëheshin bazuar në lidhje të parëndësishme si raca, seksi ose klasa. /Liberale.al