Economicus

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në botë! Pse po bien SHBA dhe Britania dhe cilat janë vendet e tjera në rritje

Shkruar nga Aranit Muraçi

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

Oxford u shpall universiteti më i mirë në botë në renditjen e vitit 2025. Cilat janë universitetet më të renditura në botë dhe cilat vende kanë performuar më mirë në Europë sipas të “Times Higher Education (THE) për vitin 2025, sipas një vlerësimi të sapo publikuar

Universiteti i Oksfordit ka ruajtur pozicionin e tij si universiteti më elitar në botë për të nëntin vit radhazi duke vendosur edhe një rekord, sipas Renditjeve të Universitetit Botëror të Edukimit të Lartë (THE) të sapo publikuar.

Oksfordi pasohej nga Instituti i Teknologjisë i Masaçusets (MIT), Universiteti i Harvardit dhe  Universiteti i Princetonit, të cilët u ngjitën nga vendi i gjashtë në të katërtin për vitin 2025. Universiteti i Kembrixhit mbeti në vendin e pestë, i pandryshuar nga një vit më parë, ndërsa Universiteti i Stanfordit ra nga i vendi i dytë në vendin e gjashtë.

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

Analiza e 200 universiteteve më të mira për vitin 2025

Pavarësisht ndryshimit të peizazhit akademik global gjatë dy dekadave të fundit, Mbretëria e Bashkuar ende ruan një prani të fortë në renditjen e universiteteve botërore të “Times Higher Education”, për 2025.

Renditja e Universiteteve Botërore, e lançuar për herë të parë nga (THE) dy dekada më parë, ka evoluar ndjeshëm që nga fillimi i tyre si një iniciativë e Mbretërisë së Bashkuar. Lista e vitit të parë, e publikuar nga Times Higher Education (THE) në nëntor 2004, paraqiste dy universitete të Mbretërisë së Bashkuar—Oksfordin dhe Kembrixhin—në dhjetëshen e parë, krahas një pranie dominuese të institucioneve amerikane.

Ndryshimet që kanë ndodhur me shpejtësi deri në vitin 2025, renditjet më të fundit ilustrojnë një sektor global universitar të transformuar në mënyrë dramatike e të karakterizuar nga rritja e konkurrencës dhe diversitetit. Ndërsa Mbretëria e Bashkuar dhe SHBA ende mbajnë pozitat e universiteteve më të mira në botë, numri i institucioneve të arsimit të lartë të renditura nga (THE) është rritur nga 200 që kishte në 2004 në mbi 2000 sot. Shqipëria nuk klasifikohet në renditjen (THE), pasi universitetet tona janë ende shumë larg performancës së rreth 2 mijë universiteteve të analizuara nga vendet e tjera.

Edicioni i 2025 i renditjes zbulon një ndryshim të rëndësishëm në dinamikën e fuqisë globale akademike.

Shtetet e Bashkuara tani përbëjnë vetëm 8% të të gjitha universiteteve të renditura, një rënie e madhe prej 31% në dy dekadat e fundit. Në mënyrë të ngjashme, përfaqësimi i Mbretërisë së Bashkuar është ulur në 5% nga 15%. Kjo ka ndodhur edhe për faktin se renditja e këtij viti përfshin 115 vende, një rritje e dukshme nga vetëm 29 që kishte në vitin 2004.

Veçanërisht, India për nga numri afrohet me Mbretërinë e Bashkuar, me 107 universitete të renditura, ndërsa Kina ka 94 dhe Hong Kongu ka gjashtë. Pakistani ka 47 universitete të listuara në renditje. Afrika është gjithashtu dëshmitare e një trajektoreje në rritje, me vende si Nigeria dhe Egjipti duke rritur përfaqësimin e tyre.

Nigeria tani mund të krenohet me 21 universitete, ndërsa Egjipti ka 35 universitete. Shtatë vende - përfshirë Bahreinin dhe Republikën Demokratike të Kongos - bënë debutimin e tyre në renditjen globale, duke treguar se institucionet arsimore të tyre janë në zhvillim.

Renditja e vitit 2025 pasqyron një përfaqësim të fortë të universiteteve të Lindjes së Largët, veçanërisht nga Kina. Me 13 institucione në 200 më të mirët, universitetet kineze si Universiteti Tsinghua dhe Universiteti i Pekinit kanë arritur pozicione të larta, duke zënë respektivisht vendin e 12-të dhe të 13-të.

Ndërkohë, universitetet e Hong Kongut po konsolidojnë praninë e tyre në 100 vendet e para. Universiteti Kinez i Hong Kongut tani mban vendin e 44-të. Anasjelltas, disa vende perëndimore po përballen me sfida. Holanda ka parë një rënie, me shtatë nga 11 universitetet e saj ‘Top-200’, duke rënë në renditje.

Australia ka pësuar gjithashtu një rënie, me vetëm dhjetë institucione të mbetura në 200 më të mirat, nga 12 në 2021. Në Lindjen e Mesme, Arabia Saudite po bën përparime, me Universitetin e Naftës dhe Mineraleve King Fahd që debuton në vendin e 176-të. Emiratet e Bashkuara Arabe festojnë gjithashtu hyrjen e tyre të parë në 200 vendet e para, me Universitetin e Abu Dhabit që zë vendin e 191-të.

Si ndikojnë cilësia në mësimdhënie dhe kërkimi shkencor, në renditjen globale   

Universiteti i Oksfordit ka ruajtur vendin e parë në renditjen e universiteteve botërore sipas “Times Higher Education” për të nëntin vit radhazi, por reputacioni i arsimit të lartë  në Mbretërinë e  Bashkuar po gërryhet me shpejtësi. Një prirje e ngjashme shihet edhe në SHBA.

Sundimi i Oksfordit është tani më i gjati në historinë e vlerësimit nga “Times Higher Education”, duke mposhtur periudhën tetëvjeçare të Harvard, që përfundoi në vitin 2011. Performanca e institucionit britanik është forcuar nga përmirësimet e rëndësishme në të ardhurat e tij nga industria dhe numri i patentave që citojnë kërkimin e tij, si dhe niveli i lartë i mësimdhënies.

Krahasuar me institucionet e tjera në pesëshen e parë, këndvështrimi ndërkombëtar i Oksfordit – veçanërisht përqindja e studentëve ndërkombëtarë dhe bashkëautorësia ndërkombëtare – e bën atë të dallohet edhe më shumë.

Përtej Atlantikut, Instituti i Teknologjisë në Masaçusets (MIT) është universiteti më i renditur në SHBA, në vendin e dytë, me performancën e tij më të mirë. MIT zëvendëson Universitetin Stanford, i cili ka rënë nga i dyti në të gjashtin, pozicioni i tij më i ulët që nga viti 2010, i nxitur nga rënia e rezultateve për mësimdhënien, mjedisin kërkimor dhe perspektivën ndërkombëtare.

Universiteti i Harvardit ka kaluar nga vendi i katërt në vendin e tretë dhe Universiteti i Princetonit nga i gjashti në të katërtin. Por ndërsa kryesimi i renditjes dominohet ende nga institucionet e SHBA-së dhe Britanisë së Madhe, të dhënat pas saj zbulojnë një prirje më shqetësuese: të dyja vendet po shohin një rënie të shpejtë në reputacionin e tyre mesatar të kërkimit dhe mësimdhënies .

Reputacioni i mësimdhënies në Mbretërinë e Bashkuar ka rënë me 3 për qind që nga viti i kaluar dhe reputacioni i kërkimit me 5 për qind, bazuar në më shumë se 93,000 përgjigje ndaj  Anketës së Reputacionit Akademik të THE, në të cilin akademikët zgjedhin deri në 15 institucione që ata besojnë se shkëlqejnë në mësimdhënie dhe, veçmas, në kërkime.

Institucionet e Mbretërisë së Bashkuar tani marrin 13 për qind të pjesës së votave për mësimdhënien dhe 12,8 për qind për kërkimin shkencor, që përfaqëson një rënie gjatë dekadës së fundit nga 18,9 për qind dhe 18,1 për qind respektivisht.

Një pjesë e arsyes së rënies është se sondazhi i reputacionit është zgjeruar vitet e fundit, me studiues nga më shumë vende që marrin pjesë, duke çuar në një shpërndarje më të gjerë të votave. Por ekspertët thonë se ka edhe faktorë të tjerë. Irene Tracey, zëvendëskancelarja e Oksfordit, i tha THE se reputacioni në rënie i MB ishte shqetësimi i saj më i madh për të ardhmen e sektorit , së bashku me krizën aktuale financiare.

“Kjo ka më shumë rëndësi nga sa e kuptojnë njerëzit. Ne duhet të jemi vërtet të vetëdijshëm për këtë dhe të ndërgjegjshëm për vendimet që duhet të merren tani për të trajtuar rëniene,” tha ajo, duke shtuar se ishte e rëndësishme që Mbretëria e Bashkuar “të ketë një goditje të mirë të universiteteve tona në këtë grupi më i lartë” i tabelave të ligës botërore.

Nick Hillman, drejtor i Institutit të Politikave të Arsimit të Lartë, tha se rënia e reputacionit të mësimdhënies ishte për shkak të financimit të pamjaftueshëm.  - “Kur financohesh nën financimin e mësimdhënies universitare, siç kemi bërë ne, rezultati është shpesh raporti më i keq personel-student, probleme me notimin dhe vlerësimin dhe orët e pamjaftueshme të kontaktit ose mbi madhësitë e klasave. Nëse një vend nuk ndryshon këtë qasje, ndërkohë që vendet e tjera bëjnë të kundërt, pozicioni relativ i atij vendi do të përkeqësohet”, tha ai.

Reputacioni i sektorit amerikan po bie gjithashtu. Vetëm gjatë vitit të kaluar, ka pasur një rënie prej 4 për qind në përqindjen e votave të vendit për mësimdhënien dhe një rënie prej 3 për qind për kërkimin shkencor.  Institucionet amerikane tani marrin 36.3 për qind të votave për mësimdhënien dhe 38.1 për qind për kërkimin shkencor, nga 44.2 dhe 46.5 për qind përkatësisht në vitin 2015, me rënien më të madhe në pesë vitet e fundit.

Ndërkohë, universitetet me bazë jashtë SHBA-së dhe Britanisë së Madhe kanë 51 për qind të votave për mësimdhënien dhe 49 për qind për kërkimin shkencor, nga 37 dhe 35 për qind respektivisht që kishin një dekadë më parë.

Vendet kryesore që fituan vlerësim këtë vit janë Kina, Franca dhe Gjermania. Universitetet kineze tani marrin 7.7 për qind të votave për mësimdhënie, nga 7.2 për qind vitin e kaluar dhe 2.7 për qind një dekadë më parë, dhe 7.3 për qind e pjesës së votave të reputacionit të kërkimit krahasuar me 2.2 për qind në 2015.

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

Universitetet franceze tani marrin 2.9 për qind të votave për reputacionin e mësimdhënies, një rënie e lehtë krahasuar me vitin e kaluar, por që përfaqëson një rritje të qëndrueshme që nga viti 2015 kur ata morën 2.4 për qind. Pjesa e tyre e votës për reputacionin e kërkimit është rritur në 2.9 për qind, nga 2.8 vitin e kaluar dhe 2.1 një dekadë më parë. Gjermania gjithashtu ka njohur rritje me 3.9 për qind për reputacionin e mësimdhënies dhe 4.4 për qind për kërkimin.

Simon Marginson, profesor i arsimit të lartë në Oksford, tha se tendencat reflektonin kryesisht "sisteme të tjera që po shfaqen sesa SHBA dhe MB në rënie".

“Një nga faktorët afatgjatë është rritja krahasuese e burimeve dhe aftësive të sistemeve kombëtare në Evropën Perëndimore dhe Azinë Lindore dhe Juglindore. Në përgjithësi, evropianizimi – duke përfshirë bashkëpunimin e stilit të Bolonjës dhe programet kornizë të kërkimit, siç është Horizonti aktual – kanë forcuar universitetet në Evropën kontinentale,” tha ai.

Ndërkohë, rritja e reputacionit të Kinës ishte "shumë e nxitur nga rritja e niveleve të investimeve të qeverisë", shtoi ai.

Profesor Marginson tha se "forca e brendshme akademike" e universiteteve të vendeve anglofone "mbetet e fortë". Por ai paralajmëroi se "nëse arsimi i lartë në Mbretërinë e Bashkuar kalon edhe një dekadë pa rregulluar sistemin e financimit tashmë të falimentuar të 2012-ës , në të cilin është politikisht e pamundur të rritet njësia e burimit, atëherë ai do të paguajë çmimin për sa i përket reputacionit si dhe burimeve".

Ming Cheng, profesoreshë e arsimit të lartë në Universitetin Sheffield Hallam , tha se ishte "e zhgënjyer që qeveria e Mbretërisë së Bashkuar nuk po e mbështet sektorin me rigorozitet, krahasuar me atë të disa vendeve të tjera".

“Vështirësitë financiare të universitetit, fondet e reduktuara nga qeveria, tarifat e kufizuara të shkollimit vendas, [një] sistem jomiqësor i vizave ndaj studentëve/akademikëve ndërkombëtarë, ngarkesa akademike e shtuar/e paarsyeshme, pagesa patetike për akademikët, marrëdhënia e brishtë mes studentit dhe akademikut për shkak të mosbesimit në rritje dhe kultura e konsumizmit në Mbretërinë e Bashkuar po e çon sektorin në telashe," tha ajo. "Muri po shembet."

LISTA E 100 UNIVERSITETEVE ME TE MIRA PER 2025

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

SHIFRA E DITËS: Lista e 100 universiteteve më të mira në

 

 

 

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH