Showbiz

Historia e lodrave indiane, datojnë 5 mijë vjet më parë

Shkruar nga Liberale

Numri 02, 2021 “Gjëja më e mirë që një fëmijë mund të bëjë me një lodër është ta thyejë atë,” beson Arvind Gupta, shkencëtar dhe shpikës i lodrave, i cili u nderua me Padma Shri në 2018 për kontributin e tij unik në arsim. Lodrat janë një pjesë integrale e fëmijërisë. Ndihmon në zhvillimin e aftësive vendimmarrëse si dhe ndihmon në rritjen konjitive të një fëmije.

Lodrat indiane, që besohet gjerësisht se datojnë 5000 vjet më parë, shërbejnë gjithashtu si një mjet për të njohur një fëmijë me kulturën, traditat dhe komunitetet e shumta të vendit. Merrni, për shembull, kukullat dhe figurinat prej druri dhe balte nga Krishnanagar (Bengali Perëndimor) dhe Kondapalli (Andhra Pradesh) që portretizojnë bukur njerëz nga fusha të ndryshme të jetës dhe përshkruajnë, deri në detajet e fundit, stilet dhe profesionet e tyre të veshjes.

Rëndësia e lodrave indigjene indiane dhe roli i lodrave vendas në ekonominë indiane u theksua nga kryeministri indian Narendra Modi kur ai përuroi Panairin e parë të Lodrave në vend kohët e fundit, në modalitetin virtual. “Lodrat tona [indiane] pasqyrojnë ripërdorimin dhe riciklimin që ka qenë pjesë e stilit të jetesës indiane. Shumica e lodrave indiane janë ndërtuar nga materiale natyrale dhe miqësore me mjedisin. Ngjyrat e përdorura në to janë natyrale dhe të sigurta”, tha kryeministri Modi gjatë ceremonisë së inaugurimit. Kryeministri u kërkoi gjithashtu prodhuesve të lodrave që gjatë fjalimit të inaugurimit të përdorin më pak plastikë dhe më shumë materiale të riciklueshme në produktet e tyre.

[caption id="attachment_1405226" align="alignnone" width="1080"] Personazhet nga mitologjitë dhe epikat hindu janë ndër temat më të përsëritura të lodrave Kondapalli.[/caption]

Lodrat janë një interes mbarëkombëtar dhe një komb që inkurajon prodhimin e lodrave indigjene është ai që shfaq shenja rritjeje dhe lumturie. Në shumicën e shoqërive sot, lodrat dhe lojërat prodhohen në fabrika, duke çuar në veprimin e konsumit global dhe masiv, duke i bërë komunitetet në natyrë industriale. Më parë, lodrat dhe lojërat ishin projektuar dhe prodhuar nga fëmijë, familje dhe artizanë vendas. Sot, shumica e lodrave prodhohen në masë. Por si rreshtimi i argjendtë në çdo re gri, ka ende, megjithëse në numër më të vogël, një pjesë të vogël të sektorëve të vetëorganizuar dhe artizanal që vazhdojnë të jenë të rrënjosura në traditat e tyre të prodhimit të lodrave, duke ruajtur kështu identitetin e tyre unik. Këtu janë disa lodra indiane më pak të njohura indigjene. Lodrat Kondapalli Një ikonë kulturore e Andhra Pradesh-it, lodrat Kondapalli – të gdhendura me delikatesë nga druri dhe të pikturuara me dorë – e kanë marrë emrat e tyre nga fshati me të njëjtin emër ku e kanë origjinën mbi katër shekuj më parë. Temat e këtyre lodrave të bukura dhe ekspresive variojnë nga mënyra të tilla portreti të transportit si kamionët, rickshaws, palkis (palanquins) dhe karrocat e demave, në episode nga epikat dhe mitologjitë hindu dhe madje edhe përshkrime të jetës rurale, kafshëve dhe zogjve. Seti Dasavatharam (dhjetë avatarët e Zotit Vishnu) është lodra më e përpunuar dhe më e njohur Kondapalli. Kukulla terrakote Asharikandi I strehuar në distriktin Dhubri të Asamit është Asharikandi, një fshat i njohur për kukullat e tij unike terrako a. Terraco a besohet të jetë një nga materialet cra më të vjetra në botë dhe është rezultat i pjekjes së një lloji të veçantë dheu të quajtur hiramati. Krijuar duke përdorur mjete të tilla tradicionale si kodal (lopatë), khota (një mjet i hollë bambuje që përdoret për heqjen e papastërtive) dhe pitna (një mjet që përdoret për t’i dhënë formë argjilës), artizanët e Asharikandit dely cra f igurina të hyjnive lokale, kafshë, zogj dhe gjithashtu objekte nga jeta e përditshme. Por një nga lodrat më ikonike dhe më të njohura Asharikandi terraco a është Hatima putul (putul në asamezisht do të thotë kukull). Një simbol i rëndësisë kulturore, Hatima putul përshkruan një nënë me një fytyrë të zgjatur dhe veshë të ngjashëm me elefantin që mban një fëmijë në krahët e saj ose në prehër, dhe, në disa dizajne, një fëmijë në njërën anë dhe një pradipdani (llambë prej dheu) në tjetri.

Lodrat Channapatna Një prodhim ikonë i qytetit Channapatna të Karnatakës, këto lodra të lezetshme thuhet se e gjurmojnë origjinën e tyre në mbretërimin e Tipu Sulltanit (1782-1799), një sundimtar i shquar i Indisë Jugore. Tradicionalisht, këto lodra të qëndrueshme janë bërë nga druri i fildishit, por me kalimin e viteve kanë evoluar për të përfshirë drurë pemësh si gome, fiku, sandali, dru tik dhe pishë. Të gdhendura në minutë dhe të përfunduara me një shtresë bojë me shkëlqim, disa nga këto lodra janë gjithashtu edukative. Artizanët në Channapatna, i njohur gjithashtu si Gombegala Ooru ose “qyteti i lodrave”, krijojnë trena dhe kuaj lëkundës së bashku me objekte të tilla të dobishme si stendat e stilolapsit dhe stendat e qirinjve. Kukullat Thanjavur Karakteristika më unike e kukullave Thanjavur janë kokat e tyre që tunden, kjo është arsyeja pse ato quhen Thanjavur thalaya i bommai në Tamile, që përkthehet në kukull Thanjavur që tund kokën. Me origjinë nga Thanjavur, një qytet në Tamil Nadu, këto kukulla janë modeluar me dorë duke përdorur materiale si balta, mermeri dhe dylli për t’iu ngjasuar figurinave të kërcimtarëve Bharatanatyam dhe kathakali. Kukullat Thanjavur përfshijnë gjithashtu figura të një çifti që shfaqen si një mbret dhe mbretëreshë, duke simbolizuar dinastitë mbretërore që mbretëruan në Thanjavur. E tillë është veçoria e kësaj lodre sa që mori një etiketë të Tregimeve Gjeografike (GI) në 2008.

Kukullat Natungram Me origjinë nga Natungram, një fshat në rrethin Burdwan të Bengalit Perëndimor, është një tjetër gamë lodrash indigjene të gdhendura nga druri, të pikturuara hollësisht me nuanca të gjalla dhe të quajtura fshati me të njëjtin emër.

[caption id="attachment_1405223" align="alignnone" width="1080"] Një shumëllojshmëri e lodrave Channapatna, duke përfshirë modele makinash të cilësisë së mirë, motoçikleta, lodra të shtrembëruara dhe ksilofonë. Lodrat dhe kukullat Channapatna morën etiketën e Tregimeve Gjeografike në 2006[/caption]

Kukullat Natungram datojnë në valën e Lëvizjes Bhakti që lulëzoi në Bengal gjatë shekujve 15 dhe 16 dhe filloi me një palë figura druri që përshkruanin Gour, një shenjtor i nderuar indian Chaitanya Mahaprabhu dhe Nitai, dishepulli dhe miku i shenjtorit. Edhe pse shumëllojshmëria e kukullave Natungram varion nga Zoti Krishna dhe bashkëshortja e tij Radha te kukullat ushtarake të ndikuar nga mbretëria e dikurshme mbretërore e Burdwan, produkti i tij më i popullarizuar është një palë ikonë bufash. Lodrat indiane synojnë jo vetëm të shërbejnë si objekt argëtimi, por edhe edukimi. Dhe qeveria, e udhëhequr nga kryeministri Modi, nuk po lë gurë pa lëvizur për të popullarizuar lodrat indiane dhe për të inkurajuar zejtarët vendas që të çojnë përpara trashëgiminë e tyre artistike. Në fakt, lodra është një nga 24 sektorët e fokusit në të cilin India dëshiron të bëhet e pavarur dhe të reduktojë importet.

[caption id="attachment_1405224" align="alignnone" width="1056"]
Kukullat Babushka, të njohura gjithashtu si kukulla ruse, të gdhendura nga druri janë një specialitet i Harya[/caption]

Duke punuar drejt kauzës, vendi ka rritur tashmë detyrimin e importit për lodrat nga 20 për qind në 2020 në 60 për qind dhe ka vendosur një Urdhër Kontrolli të Cilësisë, sipas të cilit, të gjitha lodrat dhe materialet shoqëruese për fëmijët nën 14 vjeç do të jenë certifikuar nga Byroja e Standardeve Indiane. Me mbështetjen e qeverisë dhe institucioneve si Instituti Kombëtar i Dizajnit, industria e prodhimit të lodrave në Indi nuk do të vazhdojë të lulëzojë, por gjithashtu do t’i shtohet vizioneve të Kryeministrit të Aatmanirbhar Bharat, Make in India dhe Vocal for Local. SUDARSHAN KHANNA, SURABHI KHANNA Një pionier në kërkimin e komuniteteve indigjene të lodrave dhe çerdheve në të gjithë Indinë, profesori Sudarshan Khanna ishte Shefi i Qendrës së Inovacionit të Lodrave në Institutin Kombëtar të Dizajnit (NID), Ahmedabad. Në vitin 1996, atij iu dha Çmimi Kombëtar për punën e tij të përjetshme për shkencën e dizajnit nga Departamenti i Shkencës dhe Teknologjisë, Ministria e Shkencës dhe Teknologjisë, Qeveria e Indisë. Surabhi Khanna, është një projektues dhe anëtar i fakultetit në Institutin Kombëtar të Dizajnit Haryana (NIDH). Ajo ka punuar në dizajne të bazuara në trashëgimi dhe kulturë që nga viti 2011.

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH