Krye

Universitetet fetare janë një anakronizëm

               Publikuar në : 09:28 - 10/05/21 liberale

Keith Sharpe

Është një fakt pak i vërejtur që 15 universitete në Mbretërinë e Bashkuar menaxhohen dhe qeverisen nga kisha. Pavarësisht të gjithave qëllime, këto janë universitete të besimit.
Këto institucione filluan në shekullin e 19-të si kolegje trajnimi të themeluara nga kishat kryesore për të furnizuar mësues për shkollat e tyre. Gjatë dekadave vijuese, ata zhvilluan lloje të tjera të ofrimit të arsimit të lartë në një varg disiplinash dhe gradualisht u bënë universitete.
Pavarësisht këtij ndryshimi të jashtëzakonshëm në aktivitetet dhe statusin e tyre, këto institucione mbeten të kontrolluar fort nga kishat. Të gjithë ende kanë guvernatorë të emëruar në formë fetare – shumë role rezervë për peshkopë dhe kryepeshkopë – dhe ky grup pothuajse gjithmonë ka një shumicë të ndërtuar mbi çdo guvernator jo-fetar.

Le të konsiderojmë Universitetin e Chester. Anëtarësia e këshillit të universitetit duhet të ketë një shumicë të “anëtarëve të fondacionit”, të përcaktuar si anëtarë praktikues të një kishe që është anëtare e organizatës pan-kristiane në Britani dhe Irlandë. Për më tepër, shumica e anëtarëve të fondacionit duhet të jenë “anëtarë komunikues të Kishës së Anglisë”. Ipeshkvi i Chester-it dhe dekani i Chester-it janë anëtarë automatikë, së bashku me zëvendës-kancelarin e universitetit – i cili gjithashtu duhet të jetë një i krishterë praktikues.
Në një mënyrë të ngjashme, Kisha Katolike Romake dominon Universitetin e Shën Marisë, Tëickenham. Kryepeshkopi i Ëestminsterit dhe Shërbimi Katolik i Edukimit emërojnë shumicën e guvernatorëve midis tyre.

Në statutin e saj të shoqatës, St Mary’s deklaron se qëllimi i tij është “të përparojë arsimin në një mënyrë të tillë që i përshtatet një fondacioni katolik”, dhe “arbitri i asaj që i përshtatet një fondacioni katolik do të jetë kryetari”, i cili duhet të jetë kryepeshkop i Ëestminster ose një peshkop katolik i emëruar nga kryepeshkopi. Megjithatë, standardet e Nolan-it të sjelljes në jetën publike përcaktojnë që bartësit e funksioneve publike nuk duhet të kenë asnjë detyrim ndaj organizatave që mund të përpiqen t’i ndikojnë ata. Ju mund të pyesni në mënyrë të arsyeshme se si ndonjë përfaqësues fetar mund ta përmbushë këtë standard. Ju gjithashtu mund të pyesni se si një kërkesë për të caktuar një përfaqësues fetar është në përputhje me parimin Nolan të objektivitetit, i cili kërkon që vendimet të merren me meritë dhe pa diskriminim ose paragjykim.

Mangësitë në legjislacionin e barazisë në Mbretërinë e Bashkuar e bëjnë të ligjshme që këto universitete të besimit të diskriminojnë në emërimin e stafit, deri dhe duke përfshirë postin e zv / kancelarit, por kjo sigurisht nuk është e drejtë ose e drejtë. Në praktikë, kjo do të thotë që aplikantët shumë të kualifikuar për postet në këto universitete përjashtohen vetëm për shkak se nuk kanë një besim të veçantë fetar. Përpjekja për të ruajtur doktrinën fetare është në kundërshtim me qëllimin e një universiteti, i cili është të promovojë zhvillimin e njohurive dhe të kuptuarit njerëzor. E megjithatë pothuajse të gjitha fondet që marrin këto institucione vijnë nga fondi publik – përveç nëse dhe derisa studentët e tyre të shlyejnë huatë e tyre të plotë.

Kjo çështje është veçanërisht shqetësuese në dritën e shenjave që Kisha e Anglisë ka në plan të marrë universitetet që kontrollon në një drejtim regresiv. Në Mars të vitit 2020, kisha botoi Besimin në Arsimin e Lartë – Një vizion i një Kishe të Anglisë, i cili deklaron se universi është i kuptueshëm sepse është krijuar nga një Zot i mirë dhe se arsimi i lartë ka të bëjë me përdorimin e “mendjeve tona për të eksploruar dhe kërkuar rinovimin e gjithë krijimi i Zotit ”. Edukimi dhe mençuria arrihen duke “rreshtuar të gjitha mënyrat tona – të menduarit, të vepruarit, përkatësinë tonë – me ato të Zotit”, dhe Bibla “ofron një vizion panoramik të veprimit krijues të Zotit në botën natyrore”.

Këto janë pohime doktrinare partizane; ato nuk janë pika fillestare për kërkime dhe hetime akademike në një kontekst bashkëkohor universitar. Akoma më shqetësuese është pohimi se përmbajtja lëndore në të gjitha disiplinat duhet të formësohet nga parimet e besimit të krishterë: “Nevojitet vëmendje e qëndrueshme teologjike për … përmbajtjen e ndonjë disipline ose fushe të veçantë, metodologjitë me të cilat këto shqyrtohen dhe interpretohen, dhe kurrikulën përmes së cilës mësohet… Ne nuk do të supozonim, për shembull, se lëndë të ndryshme si ligji, biznesi, infermieria dhe media do të mbeteshin të pandikuara duke u vendosur brenda një narrative të qartë të krishterë. ”

Kjo deklaratë është e papajtueshme me një deklaratë në faqen e internetit të Zyrës për Studentët, e cila me të drejtë thotë se personeli akademik në universitetet angleze ka lirinë “të pyesin dhe testojnë mençurinë e marrë” dhe “të paraqesin ide të reja dhe mendime të diskutueshme ose jopopullore”.
Universitetet e besimit janë një anakronizëm dhe privilegjit fetar të ngulitur në to, ku duhet t’i jepet fund. Menaxhimi dhe qeverisja e ish kolegjeve të trajnimit të mësuesve duhet të pasqyrojnë universitetet moderne të larmishme që ato janë bërë, duke i shërbyer një shoqërie me mendje shumë laike dhe multikulturore sesa ishte kur u themeluan.

Institucionet e arsimit të lartë të financuar publikisht duhet të qeverisen dhe menaxhohen në interes të publikut, jo në interes të kishave dhe dogmave që ata kërkojnë të shpallin./Gazeta Liberale

Tags: ,


KOMENTO (0)

Shkruaj nje koment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* *

Back