Showbiz

Studimi britanik: Shmangni këto ushqime dhe do t'i shtoni vetes 9 vite jetë

Shkruar nga Liberale
Studimi britanik: Shmangni këto ushqime dhe do t'i shtoni vetes 9 vite

Kush nuk do të donte të jetonte sa më gjatë? Ekziston një besim i zakonshëm se njerëzit nuk mund të bëjnë asgjë për të kontrolluar se sa do të jetojnë, por kjo nuk është plotësisht e vërtetë. Në fakt, mund të bëni shumë për të siguruar vite më të gjata dhe më të shëndetshme, duke filluar nga pjata juaj.

Përshtatja e një diete të shëndetshme dhe të ekuilibruar mund t'i shtojë deri në 8,5 vjet jetë një gruaje 40-vjeçare dhe 9 vite shtesë për një burrë. Kjo është sipas një studimi të ri britanik të botuar në Nature Food, duke theksuar se zëvendësimi i ushqimeve të pashëndetshme me opsione më të shëndetshme është një lëvizje e dobishme për të gjithë njerëzit, pavarësisht nga mosha.

Në veçanti, studimi vuri në dukje se ndërhyrja më e rëndësishme dietike që mund të bëni është që të reduktoni konsumin e pijeve me sheqer dhe të mishit të përpunuar, si salçiçe dhe proshutë, duke i zëvendësuar me ushqime si arrat dhe drithërat. Kjo ndërhyrje bazohet në udhëzuesin ushqimor Eatwell të Sistemit Kombëtar të Shëndetit (NHS) në Angli, i cili rekomandon që njerëzit të konsumojnë pesë porcione frutash dhe perimesh çdo ditë, të cilat kanë mjaftueshëm niseshte dhe janë të pasura me proteina, natrium dhe sheqerna dhe yndyrna ushqimore.

"Ngrënia e një diete të shëndetshme mund të parandalojë rreziqe serioze shëndetësore, të tilla si një atak në zemër ose një goditje, të cilat mund të çojnë në vdekje të parakohshme", vuri në dukje profesor Lars Thadnes nga Universiteti i Bergenit, i cili drejtoi studimin. Njerëzit që rregullojnë dietën e tyre në një model sa më të shëndetshëm që të jetë e mundur kontribuojnë ndjeshëm në qëllimin e reduktimit të vdekjeve të shmangshme, thekson ai. "Prioriteti kryesor është kufizimi i konsumit të pijeve me sheqer, të tilla si pijet joalkoolike dhe mishi i përpunuar dhe rritja e marrjes së drithërave dhe arrave", shtoi ai.

Kërkimi përfshiu 467,354 pjesëmarrës në studimin e Biobank në Mbretërinë e Bashkuar, të cilët plotësuan pyetësorët rreth dietës së tyre gjatë vitit të kaluar. Pjesëmarrësit u ndoqën për shumë vite, deri në vdekjen e tyre, për të përcaktuar cilat ushqime lidhen me jetëgjatësinë. Studimi zbuloi se ata që hanin një dietë jo të shëndetshme -përbëhej nga sasi të vogla të perimeve, frutave, drithërave, arra, bishtajore, peshk, mish të bardhë dhe produktet e qumështit dhe sasi të konsiderueshme mishi të përpunuar, pije me sheqer, vezë dhe drithëra të rafinuara si buka e bardhë, orizi i bardhë dhe biskotat - ishin më të rrezikuar nga vdekja e parakohshme.

Studiuesit theksojnë se nëse njerëzit me dieta më të pashëndetshme kalojnë në opsione më të shëndetshme, ata mund të shtojnë më shumë se një dekadë në jetëgjatësinë e tyre në moshën 40 vjeç e më tej nga 5 vjet duke bërë këto ndryshime në moshën 70 vjeçare. Së fundi, studiuesit nënvizojnë rëndësinë e gjetjeve të tyre, duke deklaruar se qindra mijëra vdekje çdo vit janë për shkak të dietës jo të shëndetshme./Liberale.al

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH