Aktualitet

Skenari horror për nëndetësen e humbur në Titanic. Shkencëtari thotë se mund të jetë copëtuar

Shkruar nga Liberale
Skenari horror për nëndetësen e humbur në Titanic.

Skenari më i keq i mundshëm për pesë banorët e anijes zhytëse Titan fillon të shfaqet gjithnjë e më shumë me kalimin e orëve dhe kërkimet e dëshpëruara në zonën ku u zhduk, mbeten të pafrytshme. Dr. David Gallo, një oqeanograf amerikan, i cili konsiderohet në mbarë botën si një autoritet për eksplorimin nënujor dhe mik i ngushtë i Paul-Henri Narzolet, operatori i Titanit, tha se “ka shumë të ngjarë që zhytësi të jetë copëtuar nga brenda”.

Sipas mendimit të dr. Gallo, meqenëse komunikimi i Titanit me anijen mbështetëse humbi 1 orë e 45 minuta pasi u zhyt drejt rrënojave të Titanikut në një thellësi prej rreth 3800 metrash, "ka të ngjarë që diçka e papritur të ketë ndodhur në mes të zbritjes së Titanit, pasi do të duheshin rreth 2 orë për të arritur mbetjet e Titanikut. Kështu ndodhi diçka që bëri që Titani të humbiste komunikimin apo edhe fuqinë para se të arrinte në rrënojat."

“Dhe nga diçka e tillë, pra nga një thyerje, në thellësi kaq të mëdha, nuk ka kthim”, shton David Gallo. Në të njëjtën kohë duke theksuar se edhe ai vetë është i shkatërruar, por si shkencëtar duhet të nxjerrë në pah interpretimin më të mundshëm të të dhënave të deritanishme.

“Fatkeqësisht, shkatërrimi i Titanit nga një lloj dështimi material mund të jetë vetëm skenari nr.1 tani - po aq i pakëndshëm. Personalisht, nuk di ndonjë mënyrë tjetër në të cilën nëndetësja mund të ishte zhdukur kaq shpejt”.

Megjithatë, nëse nuk përvetësohet versioni i zymtë nga dr. Gallo, duke shpresuar se pesë pasagjerët janë gjallë dhe Titani është i paprekur ose diku në sipërfaqen e oqeanit ose poshtë tij, duhet të merren parasysh dy fakte kryesore: Së pari, se oksigjeni i disponueshëm brenda kapsulës nuk është i pakufizuar. Përkundrazi, llogaritet se pasagjerët tani kanë afërsisht një rezervë të mjaftueshme për rreth 30 orë. Dhe kjo me kushtin që ekuipazhi prej pesë anëtarësh të misionit të ruanin gjakftohtësinë dhe të mos kishin panik, duke rritur kështu konsumin e oksigjenit.

Elementi i dytë kritik është se Titan është i mbyllur nga jashtë me një seri bulonash (vida) të mëdha. Prandaj, edhe nëse noton i humbur në sipërfaqe, zbulimi i tij është urgjent, pikërisht për shkak të natyrës së tij si një mjet i projektuar posaçërisht për të përballuar presionet kolosale të detit, në një thellësi prej kilometrash.

Megjithatë, sipas raportimeve në "New York Times", po shprehen dyshime se sa me kujdes janë ndjekur standardet e sigurisë në Titan. Duhet theksuar se nëndetëseve e tjera të këtij lloji që i nënshtrohen kontrolleve të rrepta dhe procedurave të certifikimit, Titan nuk disponon asnjë lloj certifikate, pasi është tepër inovativ. Ndërtimi i saj ndryshon nga ai i çdo anijeje tjetër në det të thellë, madje edhe nga të tjerat që përbëjnë flotën e kompanisë zotëruese, OceanGate.

Është karakteristike që ekspertë të tillë si biologu i oqeanit Bruce Robinson dhe Alfred S. McLaren, një oficer i pensionuar i nëndetëseve të Marinës amerikane, deklarojnë se “mungesa e certifikimit justifikon të supozohet se ka pasur gabime të qëllimshme në pajtueshmërinë me sigurinë për Titan."Personalisht, unë nuk do të zhytesha me një varkë të tillë në një milion vjet," vuri në dukje McLaren.

Me rastin e çështjes Titan, në sipërfaqen e lajmeve ndërkombëtare u shfaq një boshllëk në rregulloret ndërkombëtare, të cilat në thelb zbatohen për nëndetëset e vogla private. Dhe kjo për shkak se pothuajse çdo njëri prej tyre është i ndryshëm, në kuptimin që, në një masë të madhe, ato janë bërë vetë, për sa i përket materialeve dhe metodave të përdorura për prodhimin e tyre.

 

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH