Showbiz

Shtëpia e Atit tim nga Joseph O'Connor/ Prifti që sfidoi nazistët

Shkruar nga Liberale
Shtëpia e Atit tim nga Joseph O'Connor/ Prifti që sfidoi

Sarah Moss

Puna e mëparshme e Joseph O'Connor ishte e rëndësishme për të demonstruar se trillimet historike mund të nënkuptojnë romane me idenë e gjendjes së kombit, dhe jo thjesht vepra të nostalgjisë populiste. Të shkruash për spiunazhin dhe luftën e Dytë Botërore është e guximshme në këtë kontekst – ka kaq shumë tregime me shkronja të arta të përçarjeve homosociale që u shiten burrave në aeroport – por kushdo që blen Shtëpinë e Atit Tim me këtë pritshmëri do të pritet ta mendojë gjithashtu si fantazi.

Ashtu si Shadowplay i 2019-ës, Shtëpia e Atit tim është endur përmes të dhënave historike. Në të vërtetë është një prift irlandez që jeton në qytetin e Vatikanit, i përfshirë në drejtimin e një linje arratisjeje për luftëtarët e kundërshtarëve, të burgosurit e luftës dhe hebrenjve nga Roma e drejtuar në atë kohë nga nazistët, dhe luftëtarët e tij ndajnë emra dhe detaje biografike me personazhe në këtë libër. O'Connor e ka të qartë se këto ngjarje "nuk duhen shkruar nga biografët apo studentët" dhe sekuencat "që e prezantojnë veten si dokumente autentike janë vepra fiksioni". Sfida e shkrimtarit është të balancojë pamundësinë e asaj që ka ndodhur me të vërtetën me strukturën e romanit.

O'Connor e arrin këtë ekuilibër pjesërisht të karakterizimit dhe zërave mjaft të fortë, saqë nuk ndjek me padurim përmes pasigurisë, rëndomësisë dhe zhgënjimit, si dhe rrezikut të lartë. Romani është i lidhur nga rrëfimi i afërt në kohën e tanishme në vetveten e tretë të priftit, Hugh O'Flaherty, teknika që trillimi historik i detyrohet Hilary Mantel-it, i ndërthurur me intervista fiktive të kryera për një program radioje në vitin 1963 me shtatë. personat që drejtonin “linja e arratisjes” nën drejtimin e Hugh. Të gjithë kanë zëra të veçantë dhe shpesh shumë qesharak: ata janë irlandezë, anglezë, italianë, aristokratë dhe tregtarë.

Në prag të Krishtlindjeve dhe nën ndjenjat e veçanta të udhëheqësit të Gestapos, Paul Hauptmann, O'Flaherty duhet të jetë shumë e madhe për njerëzit që fshihen dhe të organizojnë arratisjen e tyre nga qyteti. Plani mbështetet në njohuritë e tij për kalimet sekrete, tunelet dhe rrugët e pasme, dhe kompetencën dhe integrimin e rrethit të mbrojtur të mirëtorëve të të gjithë agjentëve të dyfishtë në të gjithë Romën, të gjithë duka që kanë punuar nën dëmin e menjëhershëm të torturës, vdekjes. dhe hakmarrjes. Ka pak, skena të vuajtjes fizike intensive dhe të rrezikut në shfaqjen e jetës, rrezik pasi të shohim edhe broshurat e mbrëmjes së Hauptmann-it. Dhuna përcillet në mënyrë indirekte në mesazhin e një pianoje të shkëlqyer.

Ky roman ka dhe interesa më të gjera. Është një libër në dy kuptime: grupi mblidhet si kor dhe provon muzikën e dhomave për të siguruar një mbulesë dëgjimore për planetin dhe komunikimin e paspëritura që do të jetë në dhomë, dhe struktura e romanit përdoret idenë e pjesë-këndimit, secili personazh ka një zë dhe një melodi. O'Connor po luan me mundësitë e transmetuesve të shumtë, dhe po mendon gjithashtu për pluralitetin, besueshmërinë dhe të dhënat historike:

A është një grup dëshmitarësh më i saktë se një tregimtar i vetëm? Me një prift irlandez në qytetin e Vatikanit në qendër të romanit, ka edhe pyetje të ndryshme rreth idesë së moralit të neutralitetit, çështje për kishën. Hugo kujton marrëzinë e tij të turpshme kur i shihte "të gjitha sistemet politike si pak a shumë të... rrëmuja e majmunëve, e krijuar për të mbajtur poshtë shimpanzetë më të veçantë". Ai mëson nga pushtimi i Romës se “neutraliteti është qëndrimi më ekstremist nga të gjithë: pa të, asnjë tirani nuk mund të lulëzojë”. Dhe kështu, si priftërinjtë e tjerë të trilluar para tij - Graham Greene vjen në kujtesë, por ka gjithashtu një referencë për Vrasjen e TS Eliot në Katedrale - O'Flaherty zgjedh midis zotimit të tij të bindjes dhe ndërgjegjes së tij, çdo orë të çdo dite dhe deri ne fondin ku kthesa e fundit eshte teologjike.

/Liberale.al/

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH