Ekonomi

"Shqipëria në rrugën e duhur!" - Detajet e PLANIT ambicioz të BE-së në ringritjen e hekurudhave  

Shkruar nga Liberale

"Shqipëria në rrugën e duhur!" - Detajet e PLANIT

Shqipëria po rindërton hekurudhat e saj me mbështetje financiare dhe teknike nga BE, përmes një projekti ambicioz që ul emetimet

Trenat midis qytetit qendror shqiptar të Vorës dhe kufirit me Malin e Zi udhëtojnë me një shpejtësi mesatare prej vetëm 50 km në orë përgjatë një hekurudhe të degraduar në dekada neglizhencë. Si pjesë e strategjisë së rritjes së qëndrueshme, qeveria po investon në modernizimin e rrjetit të saj hekurudhor, një plan që do të shkurtojë emetimet, do të përmirësojë sigurinë dhe do të shkurtojë kohën e udhëtimit.

Rehabilitimi i mbështetur nga BE i një shtrirjeje prej 120 km midis qytetit të Vorës (Tiranë) dhe kufirit me Malin e Zi është një hap vendimtar në programin e ringritjes së hekurudhave.

“Linja hekurudhore Vorë-Hani i Hotit e financuar nga BE do të sjellë udhëtime më të shpejta dhe më të sigurta si për mallrat ashtu edhe për pasagjerët përgjatë bregdetit të Adriatikut,” thotë André Rizzo, i ngarkuari me punë i delegacionit të BE-së në Shqipëri. “Do të nxisë lidhjen për njerëzit dhe tregtinë në Shqipëri, në rajonin e Ballkanit Perëndimor dhe me Bashkimin Evropian.”

Binarët e elektrizuar me sisteme të reja sinjalizimi dhe komunikimi

Projekti përfshin elektrifikimin e linjës dhe sistemet e reja të telekomunikacionit, sinjalizimit dhe sigurisë. Ai do të dyfishojë shpejtësinë mesatare të trenave, nga 50 kmh aktualisht në deri në 120 kmh pas përfundimit.

Si pjesë e Planit Ekonomik dhe të Investimeve të Komisionit Evropian, Shqipëria përfiton nga një paketë financiare e BE-së që përbëhet nga një kredi 100 milionë euro nga Banka Evropiane e Investimeve, një grant investimi prej 126 milionë eurosh nga Korniza e Investimeve të Ballkanit Perëndimor dhe një hua 98,75 milionë euro nga Banka Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim.

Si një zgjatim i korridorit kryesor të Mesdheut TEN-T, linja hekurudhore Vorë-Hani i Hotit lidh Tiranën me Podgoricën dhe më tej me rrjetin kryesor hekurudhor të Evropës.

Është pjesë e planit të qeverisë për të rivendosur rreth 420 km trase që degëzon në veri dhe lindje nga qyteti i Durrësit . E ndërtuar kryesisht midis viteve 1947 dhe 1987, infrastruktura hekurudhore e Shqipërisë është përkeqësuar gradualisht për shkak të mungesës së fondeve dhe mungesës së mirëmbajtjes. Kjo situatë është përkeqësuar nga tërmeti shkatërrues që goditi vendin në vitin 2019. Tani, Shqipëria po kërkon të modernizojë, rindërtojë dhe elektrizojë mbi 75% të rrjetit të saj hekurudhor gjatë dekadës së ardhshme.

Financuesi kryesor i sektorit hekurudhor në Ballkanin Perëndimor

“Në vijim të linjës hekurudhore Tiranë-Durrës me degëzim në Rinas, linja hekurudhore Vorë-Hani i Hotit përfaqëson projektin e dytë madhor të qeverisë shqiptare në transportin hekurudhor”, thotë Belinda Balluku, zv/kryeministre e Shqipërisë dhe ministre e Infrastrukturës dhe Energjisë.

“Banka Evropiane e Investimeve mbetet një nga partnerët tanë më të rëndësishëm në realizimin e disa projekteve strategjike në lidhje me infrastrukturën rrugore dhe hekurudhore”, thotë ajo.

Me mbi 1.9 miliardë euro të investuara në hekurudhat e Ballkanit Perëndimor deri më sot, krahu financues i BE-së është një nga financuesit më të mëdhenj të sektorit në rajon. Së bashku me financimin, ekspertët e  programit këshillimor JASPERS, i cili financohet nga Komisioni Evropian dhe Banka Evropiane e Investimeve , zhvilluan një plan veprimi për të forcuar kapacitetet për menaxhimin e projekteve të infrastrukturës hekurudhore në Shqipëri.

“Mbështetja jonë këshilluese ka krijuar një mjedis të favorshëm brenda kompanisë hekurudhore për të përmirësuar aftësitë e tyre dhe për të rikthyer hekurudhat në binarë,” tha Jakubik Denis, menaxher i detyrave të JASPERS.

“Kjo duhet të ketë një ndikim pozitiv në vend, duke kontribuar edhe në integrimin gradual të hekurudhave shqiptare në rrjetin dhe tregun hekurudhor europian, si dhe në procesin e anëtarësimit të vendit në BE”. Plani fokusohet në rindërtimin dhe modernizimin e seksioneve hekurudhore midis Durrësit dhe Tiranës (përfshirë një lidhje të re me aeroportin e Tiranës), Vorë dhe Han i Hotit, Durrës dhe Rrogozhinë, dhe Rrogozhinë-Pogradec, si dhe një lidhje të re ndërkufitare me Maqedoninë e Veriut.  Autoritetet shqiptare e mirëpritën planin dhe u angazhuan për ta zbatuar atë.

Lëvizshmëria e qëndrueshme është zemra e rritjes së qëndrueshme

“Përpjekjet tona të përbashkëta do të forcojnë lidhjen midis Shqipërisë, rajonit dhe Bashkimit Europian, ndërkohë që promovojnë lëvizshmëri të qëndrueshme që hedh themelet për një rrjet hekurudhor të zgjuar, elastik, të sigurt dhe gjithëpërfshirës në vend dhe rajon”, thotë Zëvendës Presidenti i EIB Kyriacos. Kakouris, i cili është përgjegjës për rajonin e Ballkanit Perëndimor.

Pasi të përfundojë plani i modernizimit të hekurudhave, turistët dhe vendasit do të jenë në gjendje të udhëtojnë pa probleme në të gjithë vendin - nga vija bregdetare e pacenuar në fshatrat malorë e të bukur – edhe me tren.

/Liberale.al/

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH