Ekonomi

SHIFRA E DITËS: Makinat rezistente deri në 1200 km, Toyota paralajmëron prodhimin e baterive në gjendje të ngurtë

Shkruar nga Liberale
SHIFRA E DITËS: Makinat rezistente deri në 1200 km, Toyota

 

Financial Times përzgjedh si lajmin e vitit risitë teknologjike mbi bateritë e së ardhmes që do të afrojë prodhuesi më i madh i makinave në botë. Karakimi zgjat më pak se 10 minuta ndërsa rezistenca llogaritet mbi 1.200 km

Toyota thotë se është afër prodhimit rë baterive të gjendjes së ngurtë, e konsideruar si shpikja e gjeneratës së ardhshme, në të njëjtin ritëm si bateritë ekzistuese për automjetet elektrike, duke shënuar një moment historik në garën globale për komercializimin e teknologjisë.

Të gjitha bateritë në gjendje të ngurtë po fitojnë vëmendje të konsiderueshme për shkak të potencialit të tyre për siguri të përmirësuar, densitet energjie dhe jetëgjatësi. Këto bateri përdorin elektrolite të ngurta në vend të elektroliteve të lëngshme ose xhel që gjenden në bateritë tradicionale. Bateritë në gjendje të ngurtë kanë një rrezik më të ulët rrjedhjeje, stabilitet të përmirësuar termik dhe aftësi për të akomoduar densitet më të larta të energjisë. Megjithatë, sfida të tilla si kostot e larta të prodhimit dhe kapaciteti i kufizuar i prodhimit ende duhet të adresohen.

Përparimi i saj në teknologjinë e prodhimit pason një "përparim" në materialet e baterive të pretenduara së fundmi nga prodhuesi më i madh në botë i automjeteve të shitura. Kjo do ti japë mundësi Toyota-stë prodhojë në masë bateritë e gjendjes së ngurtë deri në vitin 2027 ose 2028.

Bateritë në gjendje të ngurtë janë shpallur prej kohësh nga ekspertët e industrisë si një "ndryshues i lojës" së mundshme që mund të adresojë shqetësimet e baterive EV si koha e karikimit, kapaciteti dhe rreziku nga zjarri.

Nëse rezulton e suksesshme, Toyota pret që makinat e saj elektrike të furnizuara nga bateritë e gjendjes së ngurtë të kenë një rezistencë prej 1200 km - më shumë se dyfishi i diapazonit të automjeteve aktuale - dhe një kohë karikimi prej 10 minutash ose më pak.

Por prodhimi i baterive në gjendje të ngurtë në vëllime të mëdha është i kushtueshëm dhe i vështirë. Goldman Sachs paralajmëron për "një rrugë relativisht të vështirë drejt rritjes gjatë dekadës së ardhshme".

Problemet përfshijnë ndjeshmërinë ekstreme të baterive ndaj lagështirës dhe oksigjenit, si dhe presionin mekanik të nevojshëm, për parandalimin e formimin e dendriteve, filamente metalike që mund të shkaktojnë qarqe të shkurtra.

Sipas Toyota-s, një nga teknologjitë më kritike dhe më të vështira për prodhimin në masë është procesi i montimit, në të cilin shtresat e qelizave katodë-anodë duhet të mblidhen shpejt dhe me saktësi të lartë, pa dëmtuar materialet.

I pyetur nëse Toyota do të ishte në gjendje të prodhonte bateri të gjendjes së ngurtë me të njëjtin ritëm si bateritë aktuale të litium-jonit, një inxhinier i Toyota tha: “Për sa i përket shpejtësisë së prodhimit, ne jemi pothuajse gati. Ne do të nxjerrim vëllime më të mëdha dhe do të kontrollojmë cilësinë.”

Toyota në shtator mori gazetarë, analistë dhe investitorë në një turne në fabrikën e saj Teiho në prefekturën Aichi, ku kompania po përgatitet të prodhojë bateri të gjendjes së ngurtë në sasi të mëdha.

Turneu u pasua nga një seminar në qershor, në të cilin kompania pretendoi se kishte gjetur "një zgjidhje për materialet" që do t'i bënte bateritë të zgjasin më shumë dhe të jepnin një performancë edhe më të qëndrueshme.

Toyota njoftoi një partneritet me grupin energjetik Idemitsu Kosan për të zhvilluar dhe prodhuar së bashku një material baterie në gjendje të ngurtë, i quajtur elektrolit i ngurtë sulfide, për të cilin të dyja kompanitë thanë se ishte më premtues në adresimin e çështjes së qëndrueshmërisë.

Por pretendimet e zhvillimit të fundit janë shtyrë në mënyrë të përsëritur në të kaluarën, duke lënë shumë analistë skeptikë nëse Toyota do të jetë në gjendje të arrijë objektivin e saj të fundit të komercializimit.

Megjithë besimin e tyre në rritje në teknologjinë e prodhimit, drejtuesit në Toyota pranojnë se kompania ende duhet të përmirësojë mënyrën se si mund të sigurojë cilësinë e materialeve të baterive kur ato prodhohen në vëllime të mëdha.

Në një konferencë shtypi javën e kaluar, presidenti i Toyota-s Koji Sato pranoi se vëllimet e prodhimit të baterive të gjendjes së ngurtë ka të ngjarë të jenë të pakta kur kompania t'i nxjerrë ato për automjetet elektrike, që në vitin 2027. "Unë mendoj se gjëja më e rëndësishme për momentin është të nxjerrim [bateritë e gjendjes së ngurtë] në botë dhe ne do të konsiderojmë zgjerimin e vëllimit prej andej,” tha ai.

Edhe kompanitë e tjera kanë bërë progres kohët e fundit. Prodhuesi kinez i baterive CATL zbuloi se po përgatitej të prodhonte në masë bateritë e tij gjysmë të ngurta përpara fundit të vitit, ndërsa Samsung SDI i Koresë së Jugut ka përfunduar një linjë pilot plotësisht të automatizuar për bateritë e gjendjes së ngurtë.

/Përgatiti: a.m/ Liberale.al

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH