Arte

Piktura e panjohur e Gustav Klimt, më e shtrenjta e shitur ndonjëherë në një ankand në Evropë

Shkruar nga Liberale

Piktori simbolist austriak Gustav Klimt është më i njohur për pikturat e tij të zbukuruara me fletë ari si "Puthja", 1907-8, dhe "Portreti i Adele Bloch-Bauer I", 1907. Por është një vepër më pak e famshme, ajo që ishte ende e ulur në kavaletin e artistit kur Klimt vdiq nga pneumonia si pasojë e gripit në shkurt 1918, një muaj pasi pësoi një goditje shkatërruese që e kishte lënë atë pjesërisht të paralizuar dhe të paaftë për të pikturuar e për të marrë çmimin më të lartë të paguar ndonjëherë për një pikturë në Evropë kur ajo të shitet në ankand javën e ardhshme.

Radikalisht e ndryshme në teksturë dhe ton nga kryeveprat e tij më të njohura të një dekade më parë, Dame mit Fächer (Zonja me freskuese), 1917-18, që vlerësohet të shitet për më shumë se 65 milion paund (83 milionë dollarë), duket pothuajse e rrëmbyer nga një botë tjetër, dhe tregon se ku do të shkonte imagjinata e Klimt, nëse ai nuk do të kishte rënë viktimë e pandemisë së gripit që përfshiu botën.

[caption id="attachment_1364729" align="aligncenter" width="1600"] Duke iu shmangur formatit vertikal tradicional për portretet në "Zonja me freskuese", Klimt përdori një katror, duke i dhënë pikturës një avantazh modern (Kredia: Alamy)[/caption]

Një mrekulli e ndërthurjes së modeleve dhe ritmeve të përziera, "Zonja me freskuese" tregon një grua të re të humbur në mendime ndërsa qëndron përpara nesh, duke ngulur sytë në distancën e largët në të majtën tonë. Identiteti i saj mbetet i panjohur. Fakti që ajo nuk e ka vënë re ndërhyrjen tonë në hapësirën intime në të cilën ajo banon, dhoma gjumi, duket mjaft qartë nga rrëshqitja e pavëmendshme e mantelit të saj të zbukuruar në krah dhe nga mbajtja tentative që gishtat e saj kanë në erashkën që mbron gjoksin e saj.

Ajo që na bën të magjepsur nga hyrja e gruas është përplasja koreografike e modelit, pigmentit dhe teksturës që e fiksojnë atë në këtë stil të stilizuar tërheqës diku tjetër. Vepra është një inventar i gjallë i obsesioneve kulturore të vetë Klimt-it, nga rrobat kineze te lirizmi lundrues i punimeve të drurit japonez ukiyo-e, të cilat artisti i mblodhi dhe iu drejtua për frymëzim. Shtëpia e Klimt, sipas ekspresionistit austriak Egon Schiele, të cilin Klimt e udhëzoi, ishte e pajisur me "një numër të madh printimesh japoneze që mbulonin muret" dhe "një gardërobë të madhe, e cila mbante koleksionin e tij të mrekullueshëm të rrobave kineze dhe japoneze". Mëndafshi i pasur i rrobës me vija jeshile dhe ari të së resë, çehrja e saj prej porcelani e skuqur, kaçurrelat e saj gështenjë dhe valëvitja e imagjinuar e erashkës, të gjitha formojnë një trazirë që fuqizohet më tej nga kaosi pas saj.

[caption id="attachment_1364730" align="alignnone" width="1600"] E ndikuar nga stili Art Nouveau dhe e pikturuar me fletë ari të shtuar, Puthja (1907-8) është një nga veprat më të njohura të Klimt (Kredia: Alamy)[/caption]

"Zonja me freskuese" është ndër portretet e pakta të Klimt që janë në pronësi private. Është shitur për herë të fundit në vitin 1994, kur arriti në 11.6 milionë dollarë (9 milionë paund). Tridhjetë vjet më vonë, pritet të shtatfishojë çmimin, duke u bërë ndoshta një nga portretet më të shtrenjta të dalë ndonjëherë në ankand. Nëse Sotheby's arrin çmimin që kërkon, 65.5 milion paund piktura e Klimt do të kalojë "L'empire des Lumières" të René Magritte, e cila u shit për 59.4 milion paund (75.6 milion dollarë) në 2022; "Walking Man I" i Alberto Giacometti-t, i cili vendosi rekord për çdo vepër arti të shitur në ankand në Evropë kur doli në 2010 për 65 milion paund (83 milion dollarë); dhe "Le Bassin aux Nymphéas" i Claude Monet, i cili u shit për 40.9 milion paund (52 milion dollarë) në 2008.

E vendosur krah për krah me veprat më të njohura të Klimt, si "Puthja" dhe "Portreti i Adele Bloch-Bauer I", "Zonja me freskuese" zbulon se sa larg artisti kishte udhëtuar në mënyrë krijuese në dekadën para vdekjes së tij.

 

Liberale Newsroom

Poll
SHQIPENGLISH